Samen tegen Corona
8-9-2020  |

Het hockeyseizoen is weer begonnen! We zijn erg blij dat we weer kunnen sporten en verwelkomen onze leden, ouders, verzorgers en supporters weer graag op ons complex!

Hoewel we binnen het veld weer zonder al te veel beperkingen kunnen hockeyen, is het toch nodig om wat regels te implementeren om zo onze vereniging ‘Corona-proof’ te kunnen maken. Op die manier hopen we de kans op verspreiding van het Corona-virus zoveel mogelijk te beperken zodat we kunnen blijven hockeyen.

Op de vereniging hebben we daarom wat aanpassingen doorgevoerd. In de eerste plaats is het belangrijk is dat iedereen zich aan de landelijke basisregels en adviezen van het RIVM houdt. Dat wil zeggen:

• Blijft bij klachten thuis en laat u testen;
  • Houdt altijd 1,5 meter afstand van anderen;
  • Was vaak uw handen en hoest en nies in uw elleboog;
  • Vermijd drukte.

Aanvullend op deze regels en adviezen heeft de KNHB een aantal sport-specifieke maatregelen opgesteld. Deze zijn na te lezen op de website van de KNHB.

Aanscherping regels per 29-9-2020 18.00uur!!!

·        Het clubhuis / kantine is vanaf heden niet meer geopend!! (dit gedurende minimaal 3 weken)

·        Toeschouwers zijn voorlopig niet meer toegestaan bij wedstrijden en tijdens trainingen.

·        Kleedkamers zijn enkel open voor toiletgebruik en toegang tot de AED. Kleed je thuis dus alvast om en douchen na een training of wedstrijd doe je ook thuis

·        Ouders / Verzorgers brengen de kinderen naar de training en halen ze op, maar blijven voorlopig buiten het hek en hebben geen toegang tot het terrein.

·        Géén overige activiteiten toegestaan op de vereniging buiten de wedstrijden en reguliere trainingen om.

·        Commissies en bestuur vergaderen via een online tool

·        Ouders die officieel hun rijbeurt hebben bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen onder de teambegeleiding en mogen wel het terrein op bij de bezoekende club en mogen blijven kijken. LET WEL!! Bij voorkeur niet meer ouders dan noodzakelijk om de kinderen te vervoeren

·        Bij een uitwedstrijd draagt iedereen vanaf 13 jaar een mondkapje tijdens het rijden. Als bestuurder met kinderen <13jr in de wagen draagt de bestuurder een mondkapje. Enige uitzondering is als alle inzittenden onderdeel uitmaken van hetzelfde huishouden!

·        In de buitenlucht komen maximaal 40 personen op één plek samen

o   Uitzondering: Sportbeoefen ing is uitgezonderd van de maximale samenkomst van 30 personen binnen en 40 personen buiten. Na afloop van de sportbeoefening geldt dit wel. Dus het is de bedoeling dat je na afloop van de wedstrijd de sportaccommodatie zo snel mogelijk verlaat.

Marie-Laure de Visser